Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 28., kedd

Krumpliszedés, lecsószezon és a kerti történések

Sokáig ódzkodtam a kerti krumplitermesztés gondolatától, mert emlékeimben mindig kötelező jellegű és maratoni vetés és szedés maradt meg, de aztán az állandó csalódás a boltban vett árúban rávitt, hogy tegyek egy próbát. A növények szépen növekedtek, krumplibogár szépen elkerült minket, talán mert mindenféle növény nő vegyesen az ágyásban, de múlt hét elején sajnos megjelentek. kb előtte egy héttel már a korábban vetett bokrok elkezdtek fonnyadni, szóval nem volt mese, nekiláttam kiásni őket.

Az eredmény
Sajnos nem minden bokor alatt volt ennyi, de azért kb. annyi lesz, mintha a vetőgumó helyett kész krumplit vennénk, de ez teljesen vegyszermentes. Annyit kell azért tudni róla, hogy nem töltögettem fel, csak mulcsoztam, néhányszor enyhén meglocsoltam és csak tessék lássék gazoltam. Ha augusztusban lett volna eső, szerintem ennél szebb eredmények lettek volna. Heti program, szilvásgombóc saját krumpliból és szilvából :D
Közben aztán beköszöntött a lecsószezon is, ami lassan lecsómérgezéssé válik, mivel hetente többször is kerül az asztalra belőle. Sajnos annyi alapanyag nálunk nem terem, amennyit megennénk, de a fogyasztást elnézve jövőre jobban készülni kell majd erre.

Bográcsban, ahogy kell!




Közben az egyik kiürült ágyást feltúrtam, vetettem bele zöldbabot és céklát, bár már elég késő van... Kiírtottam a tarackot és az ínfüvet, néhány körömvirág megúszta, szórtam bele a felmagzott hagymából és a körömvirágok magjaiból is.

Jól bemulcsozva, háttérben a felmagzott saláta, és a napraforgó.
Cinegék a napraforgón (látni?)
Próbaképpen ültettünk dinnyepalántákat is. A tanyán valami módszeresen kirágta őket, de itthon nődögéltek. Most van 3 db dinnyénk, ami vagy beérik, vagy nem :)

Most már közel 20 cm átmérőjű!

Futóbab, most kb. 30 cm

1 megjegyzés:

  1. Kedves Orgonisták!
    A burgonya termesztés natúr módszerekkel valóban nem egyszerű. Én is mellőzőm ha tudom. A lecsómérgezés meg nem halálos, nyugodtan fogyasszátok. Én is szeretem. A cinke is látható, biztos jól érzi magát. A mulcsozást nagyon jónak tartom, én is alkalmazom. Szép a bab meg a dinnye.
    Jó étvágyat hozzá, sok sikert a farmhoz, jó egészséget és jó munkát kívánok!
    GGY.
    Ha van időd nézd meg az én kertem is.
    http://gyunyikabiokertje.blogspot.hu/

    VálaszTörlés