Összes oldalmegjelenítés

2014. július 2., szerda

Felzárkózunk

Megvagyunk! Jöjjenek a részletek!
Márciusban gőzerővel pörögtem a tanyabővítésen a földtörvény változásai miatt, de azért volt idő belevágni a második málnatelepítési kísérletbe. Örömmel jelenthetem, hogy a tövek nagy része megeredt otthon, és a tanyán is, sőt kint már néhány szemet sikerült is megkóstolni. Ez a lengyel Polka fajta sarjontermő, vagy őszi málna. Már az első éves sarjakon is hoz termést. Egyet ilyenkor, egyet majd október tájékán. Sajnos az látszik, hogy a szép nagy szemekhez rendes csapadékra vagy öntözésre lenne szükség. Ezért ültettem otthon a szomszéd eresze alá :) .
A málna mellett ültettem feketeribizliket is. Egyenlőre szegények a tanyán a gazban csücsülnek, de jövő héten érkezik a segítség! Az otthoniaknak valami nem tetszik, mert nem nagyon nőnek, de a csalánlé majd segít.
Megtörtént a szamara tavaszi körmözése is, de sajnos a gyümölcsoltó rendezvényekre miniden igyekezetem ellenére se tudtam eljutni. Majd legközelebb.
Áprilisban "elosztogattuk" a mamák által megtört bió-diót.
Szintén áprilisban volt szerencsém csatlakozni egy luxemburgi szakmai kiránduláshoz. Itt biogazdaságokat látogattunk meg "mezei bió" és biodinamikus vonalon. Tanulságos volt látni, hogy ott sem egyértelműen fenékig tejfel a gazda élete. Erről írok majd részletesebben is szerintem.
Tehenek a luxemburgi legelőn
Előre befizettem egy hízóra a jövő évi disznóvágás megalapozására. Megbízható helyről, jó minőség.
A későbbi bőséges szüret reményében bevásároltam 10-es gyümölcsös rekeszekből. A dolog pikantériája annyi, hogy a családban összegyűjtött műanyag hulladékot (értsd főleg műanyag kerti szék roncsokat) be tudtam cserélni. Najó, nem keveset utaztattam is őket, de belefért, mert elugrottam Hódmezővásárhelyre is a kiállításra (közben vettem jó áron tujákat is a családnak, szóval a kocsi fullon volt :) ). Szintén családi program volt a favágás a tanyán. telepakoltunk egy teherautót méterfával.

A kiállítás nagyon jó hangulatban telt, jó volt a kollégákkal pálinkázni, mi tagadás. Kaptam egy kis továbbképzést a limousin marha fajtából, és remélem a nyáron még meglátogatok egy tenyésztőt. A kiállítás egyébként hozta a szokásos színvonalat, de iszonyat sok ember volt, az én ízlésemnek már túlzás volt. A közlekedési nehézségekről regényt lehetne írni, de ezt most kihagyom.
Szintén áprilisi téma volt a European Regional Conference on Goats is Debrecenben. Egy napra tudtam csatlakozni, és főleg az előadásokat meghallgatni. Volt néhány érdekes információ, például, hogy 4-5 napos víz megvonást szinte gond nélkül viselnek a kecskék (persze nem laktáció alatt-már ha tejet is akarunk). Sajnos a terepi programokon (farmlátogatás, sajtkóstolás) már nem tudtam részt venni.
A megnyitó

Májusban nekiálltunk megszervezni a pince villamosítását, és a kocsibeálló térkövezését. Tanán júliusban már előrehaladásról is be tudok majd számolni a témában. Sajnos az időjárás megtréfált és a nagyszabású paradicsom palántázási projektből nem lett semmi. egy ágyást a kertben azért kirámoltam, és beültettem tökkel, dinnyével, egy másikba került néhány paradicsom és zeller. Közben a szépen meggyökeresedett füge csemeték is kikerültek a kertbe, egyenlőre csak cserépben.
Májusban, a nagy melegek előtt még egy villám disznóvágást is végrehajtottunk. egy fél mangalica hízót vettünk, egyedi ajánlattal, és megtöltöttük a család hűtőit, jó minőségű hússal. A zsír fantasztikus, lassan kezdjük sütni a szalonnákat is a tábortűznél :) .

Félúton

Májusban még egy másik konferenciára is eljutottam Újvidékre. Itt is sikerült ismeretségeket találni több témában is. Közben hazafelé szerettem volna bambuszokat vásárolni, de ez nem  jött össze, talán a héten.
Előétel a vacsorán - Szerbiában is tudják, mi a jó

A tanyán ismét kinyílt a kárpáti zergevirág. Azt nehéz megmondani, hogy a régi pince romjai mellett magától nőtt ki, vagy valaki réges-régen odaültette... De mindegy is, nekem tetszik, így marad.

Gyanús, hogy csak ebben a foltban nő...
Folyt köv június....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése